Jak poziomy stawek wpływają na współpracę z klientami? 

Czego nauczyła nas bezprecedensowa sytuacja na rynku frachtów i jak sobie z tym poradziliśmy ?

Na te pytania odpowiada Agata Roszkowska - Key Account Manager w IFB Poland dla najnowszego wydania Eurologistics.  

 

 

 

 

Poziom stawek, a współpraca z klientem 

 

IFB Polska ma Klientów z wielu rożnych branż. Współpracujemy z naszymi Klientami w każdym segmencie transportu. O ile reakcja na podwyżki różni się mocno w zależności od branży w jakiej działa dana firma, to już rodzaj transportu nie ma tu niestety tak dużego znaczenia.

 

Fracht morski, lotniczy, drogowy - wszędzie rok 2021 i 2022 zaowocował bardzo istotnymi wzrostami stawek. Wzrosty kosztów w transporcie dotknęły wszystkich importerów i eksporterów. Dla nas oznaczało to nieustanne poszukiwanie rozwiązań, które będą minimalizować cenę końcową naszych usług przy zachowaniu jej jakości.

 

Wieloletnia współpraca z naszymi Klientami nauczyła nas, że to co dla jednej branży będzie kosztem akceptowalnym, dla innej już zupełnie nie.

 

Dla tych, którzy przez relatywnie niską wartość swoich produktów i tak szukali zawsze najniższej ceny, aktualne podwyżki stanowią ogromny cios i są często impulsem do poszukiwań nowych rozwiązań, nowego asortymentu. W wielu branżach bowiem kilkudziesięciu i kilkuset procentowe (jak to miało miejsce we frachcie morskim) podwyżki postawiły pod znakiem zapytania sens dalszej działalności w obecnym kształcie. Dla mniejszych importerów z Dalekiego Wschodu często oznaczało to obawy, czy ich produkt nadal znajdzie nabywców. Strategią części naszych klientów są znacznie mniejsze zamówienia i przede wszystkim utrzymywanie niskich stanów magazynowych, także podyktowane nadzieją, że uda się wkrótce ściągnąć towar znacznie taniej.