Podsumowanie roku 2021
Na przestrzeni 11-letniej działalności naszej firmy na polskim rynku w IFB Polska zaszło wiele zmian. W ciągu tego czasu zwiększyliśmy ilość oddziałów z 3 do 7, rozszerzyliśmy wachlarz oferowanych usług stając się firmą, która w sposób kompleksowy zaspakaja potrzeby klientów z zakresu usług spedycyjno-logistycznych oraz zbudowaliśmy zgrany zespół złożony z ponad 50 specjalistów.
Pomimo upływu lat jedno pozostało niezmienne i jest kluczem w podejmowaniu decyzji - chęć nieustannego rozwoju. Dzięki temu jesteśmy w stanie realizować jasno określone cele postawione na początku, a wraz ze wzrostem organizacji wzbogacać je o nowe.
Z racji core biznesu opartego przede wszystkim na obsłudze kontrahentów importujących i eksportujących towary międzykontynentalnie głównie drogą morską, w uzupełnieniu kolejową i lotniczą - rok 2021 był olbrzymim wyzwaniem. Przepływy towarowe w tym roku zostały totalnie zachwiane, po już trudnym roku 2020 kiedy mierzyliśmy się ze skutkami pandemii w globalnym łańcuchu dostaw.
Dla nas jak i naszych klientów był to rok bez precedensu. Poza wszystkim znanym problemom skutkującym w globalnych opóźnieniach w dostawach, doszły wzrosty frachtów liczone w setkach procent. Zawarte jednak wcześniej kontrakty z liniami żeglugowymi, kolejowymi i lotniczymi dały nam możliwość zapewnić płynność dostaw do klientów. Nie bez znaczenia również była sieć własnych oddziałów w Azji i Europie, która bardzo dobrze zafunkcjonowała w zupełnie nowej dla wszystkich sytuacji.
Rok 2021 mimo globalnie bardzo skomplikowanej sytuacji, uznajemy jako bardzo dla nas udany. W tym roku znacznie zwiększyliśmy obroty do blisko 350 mln. PLN oraz obsługiwany wolumen. Zachowaliśmy to na co bardzo zwracamy uwagę, czyli równoimienny rozwój wszystkich oferowanych produktów tj.: fracht morski, lotniczy, kolejowy oraz drogowy – tu poszerzając usługi o import i eksport z Dalekiego Wschodu. Rok kończymy z siedmioma oddziałami w Polsce, dla przypomnienia Gdynia, Biała Podlaska, Łódź, Warszawa, Gliwice, Wrocław i Poznań.
Nasze działania nie pozostały niezauważone w branży. Już drugi rok z rzędu zostaliśmy laureatem nagrody Lidera Logistyki w kategorii „Najwyższej jakości usługi spedycyjne o indywidualnym charakterze”, a także Gazelą Biznesu.
Plany i strategia działania na przyszłość
Jeśli chodzi o nasze plany na nachodzący rok 2022, chcemy się znacząco rozwinąć w zakresie logistyki kontraktowej połączonej z międzynarodowymi usługami transportowymi. W tej chwili dysponujemy już zapełnionym obiektem magazynowym we Wrocławiu, a w przyszłym roku założyliśmy otwarcie dwóch nowych obiektów w Warszawie oraz Trójmieście. Nowo planowane obiekty znacznie wzmocnią naszą pozycję na rynku, a przede wszystkim dadzą nam możliwość rozszerzenie współpracy z obecnymi kontrahentami i pozyskania nowych.
Na rok 2022 niejako bazując na doświadczeniu roku 2021 dążymy, do zakontraktowania z przewoźnikami morskimi umów półrocznych i rocznych, które mają zagwarantować naszym klientom dostępność miejsca i sprzętu do załadunku. Równolegle te same działania prowadzimy we frachcie kolejowym oraz lotniczym.
W dostawach międzykontynentalnych zakładamy, że będzie to kolejny trudny rok, a stabilizacji możemy wyczekiwać dopiero w 2023. Jednak dzięki wspomnianej wcześniej międzynarodowej obecności i 45 -letnim doświadczeniu na świecie, a także 11-letnim w Polsce opartym na znakomitym i stabilnym zespole ludzi optymistycznie spoglądamy w przyszłość.
Maciej Przywrzej
Prezes Zarządu